تدابير بصري در طراحی لباس

تدابیر بصری در طراحی لباس

تدابیر بصری در طراحی لباس
آشنایی با تدابیر بصری در طراحی لباس جزو ارکان مهم در خیاطی می باشد. کسانی که در دوره های خیاطی شرکت میکنند حتما باید دوره آموزش مربوط به تدابیر بصری در طراحی لباس را بگذرانند . تدابیر بصری در طراحی لباس در آموزشگاه خیاطی خسروی زیر نظر مربیان با تجربه و بصورت کاملا تخصصی برای علاقه مندان برگزار می شود.

تدابیر بصری در طراحی لباس شامل استفاده از انواع نقطه، خط، رنگ و بافت در لباس ها می باشد. در تدابیر بصری در طراحی لباس علاوه بر آشنایی با چیدمان طرح ها و رنگ ها، تعادل، تضاد و تناسب هم به هنرجو ها آموزش داده می شود.

یکی از مهمترین تدابیر بصری در طراحی لباس خطوط می باشد. با شناخت ویژگی ها و خصوصیات مربوط به انواع خط به کار برده شده در خیاطی میتوان ویژگی های خاصی در لباس ها ایجاد کرد. استقاده از خطوط مناس در طراحی لباس ها میتواند اندام را خوش فرم تر نشان دهد. تدابیر بصری که به عنوان خط شناخته میشود شامل خطوط افقی، عمودی، خط مایل، خط منحنی و خط شکسته میشود.

از دیگر تدابیر بصری در طراحی لباس که کاربرد زیادی دارد نقطه می باشد. استفاده از نقطه جزو ساده ترین تدابیر بصری در طراحی لباس به شمار می رود. استفاده از نقطه ها در طراحی لباس میتواند سبب جلب توجه شود. همچنین برای برجسته نشان دادن نقاط مختلف بدن میتوان از نقطه استفاده کرد. در طراحی لباس از دکمه ها و مهره ها به عنوان نقطه استفاده میکنند.

جهت آشنایی کامل با تدابیر بصری در طراحی بهتر است در کلاس های خیاطی که در آموزشگاه خسروی برگزار می شود شرکت کنید تا تدابیر بصری در طراحی لباس را بصورت حرفه ای بیاموزید زیرا همانطور که گفته شد تدابیر بصری در طراحی لباس یکی از فاکتور های مهم در خیاطی به شمار میرود.