مولاژ و مدلسازی حرفه ای

مولاژ و مدلسازی حرفه ای

مولاژ و مدلسازی حرفه ای
مولاژ و مدلسازی حرفه ای یکی از تکنیک های خیاطی است که ریشه در پاریس دارد. هدف از روش مولاژ و مدلسازی حرفه ای دوخت لباس هایی می باشد که کاملا قالب بدن مشتری باشد. بوسیله مولاژ و مدلسازی حرفه ای میتوان الگویی را که در ذهن دارید برروی تن مانکن پیاده کنید. در واقع میتوان گفت روش مولاژ و مدلسازی حرفه ای به قدری دقیق است که در خیاطی به آن ریاضی مد می گویند.

مولاژ و مدلسازی حرفه ای یکی از روش های بسیار پرکاربرد برای طراحان لباس و خیاطان می باشد. در روش مولاژ و مدلسازی حرفه ای طراحان لباس ها را بوسیله پارچه یا کاغذ برروی مانکن ها طراحی میکنند. در مولاژ و مدلسازی حرفه ای طرحی که بر روی مانکن پیاده می شود میتواند تا زمانی که به فرم دلخواه برسد بوسیله سوزن و پارچه فرم داده شود.

در روش مولاژ و مدلسازی حرفه ای استفاده از یک مانکن که دارای اندازه و سایز استانداردی باشد ضروری می باشد و بهتر است این مانکن سایزی برابر با اندازه هنرجو داشته باشد که هنرجو بتواند لباس هایی را که به این روش میدوزد را امتحان کند. در روش مولاژ و مدلسازی حرفه ای پارچه ها را بر بروی مانکن شکل میدهند تا به طور کامل با اندام مانکن فیکس شود. زمانی که لباس از نظر ظاهر و ابعاد قابل قبول بود میتوانید آن را از تن مانکن جدا کرده و اتو کنید.

دوخت لباسی که کاملا سایز و مناسب اندام باشد کار بسیاری دشواری است ولی با استفاده از تکنیک مولاژ و مدلسازی حرفه ای میتوان این کار را به راحتی انجام داد. روش مولاژ و مدلسازی حرفه ای در اکثر خیاطی ها و مزون ها استفاده می شود و از طرفی سبب می شود که مشتریان زمان زیادی صرف پرو لباس نکنند.

زمانی که تکینک مولاژ و مدلسازی حرفه ای را برروی مانکن پیاده می کنید میتوانید به طور دقیق فرم لباس را ببینید و همزمان میتوانید تغییراتی که مد نظرتان است را برروی لباس اعمال کنید تا به مدل و فرم دلخواه برسد.

دوره مولاژ و مدلسازی حرفه ای در آموزشگاه خسروی زیر نظر مربیان با تجربه انجام می شود. اگر شما نیز علاقمند به شرکت در دوره های مولاژ و مدلسازی حرفه ای هستید میتوانید در دوره های آموزشی که توسط آکادمی خسروی برگزار می شود شرکت کنید.